itmo-prog-lab-3/README.md

5.3 KiB
Raw Permalink Blame History

itmo-prog-lab-3

Class Description

StoryTeller

  • The main class of the application. It sets up the story's context, including the city, house, and characters, and initiates the storytelling process.

Package: characters

  • Character.java: An abstract class that serves as a base for all character types. It implements Listenable and Conversable interfaces.
  • Child.java: Represents a child character. Capable of listening to and asking questions about stories.
  • Traveler.java: Represents a traveler character. Focuses on telling stories about their adventures.
  • Znayka.java: A specialized traveler character with additional behaviors.

Package: enums

  • CharacterType.java: An enumeration that defines different character types, such as TRAVELER and CHILD.

Package: interfaces

  • Listenable.java: Interface for characters that can listen to stories.
  • Conversable.java: Interface for characters that can converse about specific subjects in the story.

Package: model

  • City.java: Represents a city in the story with a method to simulate the return to daily life with changes.
  • House.java: Represents a house where characters reside and storytelling occurs.
  • StoryElement.java: An abstract base class for elements within the story, like City and House.

Package: story

  • Narrative.java: Manages a collection of story events.
  • StoryContext.java: Provides context for the story, linking the city, house, and the overarching story theme.
  • StoryEvent.java: Represents individual events within the story.

Interactions and Configurations

  • StoryTeller: Initializes the storytelling environment by creating a city, a house (Znayka's house), and characters (Znayka, Malish, and Malishka). It then triggers the storytelling process in Znayka's house.
  • Character Classes: Each character type (Child, Traveler, Znayka) interacts differently within the story. For instance, children listen and ask questions, while travelers focus on narrating their adventures.
  • Interfaces: Listenable and Conversable are implemented differently in each character class, providing unique behaviors during storytelling.
  • Model Classes: City and House serve as the physical setting for the story. The House class, in particular, is the focal point where characters gather and share stories.
  • Story Classes: StoryContext links the narrative's physical setting with the thematic elements, while Narrative and StoryEvent manage the flow and individual events of the story.

Given Query

На этом знаменитое путешествие Знайки и его товарищей окончилось.
Жизнь в Цветочном городе потекла по-старому... хотя нет, нельзя сказать, чтобы совсем по-старому.
С тех пор как наши отважные путешественники вернулись домой, в городе только и говорили о них.
Все жители, и малыши и малышки, приходили по вечерам к домику Знайки и слушали рассказы путешественников об их жизни в Зеленом городе.

Output

На этом знаменитое путешествие Знайка закончилось.
Жизнь в Цветочный город потекла по-старому... хотя нет, нельзя сказать, чтобы совсем по-старому.
С тех пор как наши отважные путешественники Знайка вернулись домой, в городе только и говорили о них.
Жители собираются в Дом Знайки чтобы рассказать истории
Все жители слушают историю о путешествии в путешествие в Зеленый город в Цветочный город
Малыш слушает: Малыш слушает историю о путешествие в Зеленый город и спрашивает вопросы о путешествие в Зеленый город
Малышка слушает: Малышка слушает историю о путешествие в Зеленый город и спрашивает вопросы о путешествие в Зеленый город
Знайка рассказывает: Знайка умно рассказывает историю о путешествие в Зеленый город
и думает: Немного я знаю о городах, но история о путешествие в Зеленый город мне очень понравилась

Истории захватывали дух, и каждый вечер собирались всё больше жителей, чтобы слушать новые приключения.

UML Diagram

UML Diagram

Вывод

В ходе выполнения данной лабораторной работы я научился работать с интерфейсами, абстрактными классами.